Narrow your search
Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Das Christentum : Geschichte - Glaube - Ethik
Author:
ISBN: 3406418708 Year: 2001 Publisher: München Beck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Volwassenenonderwijs : opleidingsprofielen moderne talen, voorbeeldmateriaal bij de specifieke eindtermen.
Author:
Year: 2001 Publisher: Brussel : DVO,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Vorming op de weg naar integratie : behoefteonderzoek : welke volwasseneneducatie voor nieuwkomers en (ex)gedetineerden ?
Authors: --- ---
ISBN: 9075262337 Year: 2001 Publisher: Diepenbeek Limburgs Universitair Centrum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Penser son expérience : une voie vers l'autoformation.
Authors: --- ---
ISBN: 2850084077 9782850084072 Year: 2001

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leren en veranderen bij volwassenen. Een nieuwe benadering
Author:
ISBN: 906283177X 9789062831777 Year: 2001 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mensen leren voortdurend. Niet alleen op school, maar veel meer nog daarbuiten. Soms is leren een geleidelijke verandering, soms is het een ingrijpende herziening van opvattingen en handelwijzen. De ene keer gaat leren en veranderen bijna onopgemerkt, dan weer is het een zeer bewust ondernomen activiteit.Dit boek gaat in op de vraag wat leren nu eigenlijk is, welke manieren van leren er zijn, hoe eerdere leerprocessen de capaciteit en de motivatie beïnvloeden en welke invloed de sociaal-culturele omgeving op de lerende heeft. Bij de bespreking van deze thema's verwijst de auteur steeds naar diverse leertheorieën. Zo worden nieuwe ideeën over leren en veranderen verbonden met eerder verworven inzichten. Ook de recente inzichten met betrekking tot informeel leren zijn in het boek verwerkt, evenals die op het gebied van contacten tussen verschillende (sub)culturen.Leren en veranderen bij volwassenen is ten eerste bestemd voor hen die in hun werk mensen motiveren en begeleiden bij leren en veranderen: opleiders, docenten en trainers. Een tweede groep bestaat uit personeelsconsulenten, managers beoordelaars bij assessment en bemiddelaars bij bijvoorbeeld arbeidsbureaus of outplacementbureaus. Een derde, deels overlappende groep bestaat uit managers, organisatieadviseurs en opleidingshoofden die hun beleid willen baseren op een visie op leren en veranderen bij volwassenen.


Book
Así es 1 : leerpakket Spaans voor volwassenen
Authors: --- ---
ISBN: 9001541631 9001541593 9001541615 9001541623 Year: 2001 Publisher: Groningen ; Houten : Wolters-Noordhoff,


Book
National actions to implement lifelong learning in Europe.
Authors: ---
ISBN: 2871163227 9289600659 Year: 2001 Volume: 3 Publisher: Luxembourg Office for official publications of the European communities


Book
Spel werkt, vertel het door!
Authors: ---
ISBN: 9066654279 Year: 2001 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Verhalen spelen een belangrijke rol in ieders leven. Ieder heeft zijn eigen levensverhaal, maar ieder haalt ook kracht en inspiratie uit de verhalen van anderen. Zo kun je anderen ondersteunen en inspireren met een verhaal dat je speciaal aan hen vertelt. De kracht van het verhaal in de begeleiding van kinderen en volwassenen is dan ook het centrale thema van dit boek dat zich richt op leerkrachten (in allerlei vormen van onderwijs), groepsleiders, peuterleidsters, maatschappelijk werkers, psychotherapeuten, activiteitenbegeleiders, spelbegeleiders en speltherapeuten. Het boek is samengesteld door Centrum Spelmethodiek van de Hogeschool van Utrecht dat jaarlijks de 'Spel werkt'-dag organiseert, een studiedag waarin spel in al zijn verschijningsvormen centraal staat. Het thema is dit jaar: Spel werkt, vertel het door! In dit boek treft u de theoretische of methodische onderbouwingen van de workshopleiders op deze studiedag. De auteurs vertellen hoe je een verhaal kunt inzetten ter ondersteuning van de ontwikkeling en ontplooiing van kinderen, hoe kinderen - én volwassenen - middels spel hun verhaal vertellen en ze reiken technieken en methodieken aan in het bedenken en vertellen van verhalen. Ieder spel laat een verhaal zien en verhalen vertellen is keer op keer een spel. Spel werkt. Vertel het door!

 Het boek is samengesteld door Centrum Spelmethodiek van de Hogeschool van Utrecht dat jaarlijks de 'Spel werkt'-dag organiseert, een studiedag waarin spel in al zijn verschijningsvormen centraal staat. In dit boek treft men de theoretische of methodische onderbouwingen van de workshopleiders op deze studiedag. De auteurs vertellen hoe je een verhaal kunt inzetten ter ondersteuning van de ontwikkeling en ontplooiing van kinderen, hoe kinderen - én volwassenen - middels spel hun verhaal vertellen en ze reiken technieken en methodieken aan in het bedenken en vertellen van verhalen. Bijdragen: Verhalen vertellen en de sociaal-emotionele vorming; Niet echt, maar wel heel leuk. Het geheim van leren binnen een verhaal; De helicopterdidactiek. Het vertellen en spelen van verhalen in een kleutergroep; Je bent goed zoals je bent. Verhalen ter ondersteuning van het zelfbeeld; Spelvormen voor talactivering; Verhalen maken; Een passend verhaal voor elk kind; Ieder kind speelt zijn eigen verhaal; Literaire vorming. Een methode om mensen met een verstandelijke handicap beter te leren vertellen; Verhalen van mensen met een verstandelijke beperking; Verhalen zijn niet altijd leuk!; Dit kind luistert niet. Spelobservatie met video bij diagnostisch onderzoek naar contactstoornissen bij kinderen; De innerlijke reis. dagdroomtherapie met jonge kinderen; Koning & Kip... een theatraal verhaal; Kom, vertel mij een verhaal!; Assepoester, Raponsje en de zee van verhalen. Over het vergelijken van verhalen uit verschillende culturen.


Book
Ik en de anderen
Authors: ---
ISBN: 9031717118 Year: 2001 Publisher: Averbode Altiora

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Samenleven met andere mensen : het lijkt vanzelfsprekend, want we hebben elkaar nodig. Maar het is niet eenvoudig. Om als mens op een soepele manier met anderen te kunnen omgaan zonderdaarbij jezelf volledig weg te cijferen, moet je als jongere heel wat sociale vaardigheden verwerven. Leren luisteren naar elkaar, bijvoorbeeld. Of leren omgaan met kritiek of complimentjes. Of leren zorg dragen voor je eigen en andermansspullen.

Listing 1 - 9 of 9
Sort by