Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
#A0110A. --- 712 Onderwijs voor volwassenen. --- 800.7 --- Taalonderwijs. Taalverwerving.
Choose an application
Social problems --- Adult education. Lifelong learning --- Limburg [Belgium, province] --- #A0203A --- 712 Onderwijs voor volwassenen
Choose an application
Choose an application
Mensen leren voortdurend. Niet alleen op school, maar veel meer nog daarbuiten. Soms is leren een geleidelijke verandering, soms is het een ingrijpende herziening van opvattingen en handelwijzen. De ene keer gaat leren en veranderen bijna onopgemerkt, dan weer is het een zeer bewust ondernomen activiteit.Dit boek gaat in op de vraag wat leren nu eigenlijk is, welke manieren van leren er zijn, hoe eerdere leerprocessen de capaciteit en de motivatie beïnvloeden en welke invloed de sociaal-culturele omgeving op de lerende heeft. Bij de bespreking van deze thema's verwijst de auteur steeds naar diverse leertheorieën. Zo worden nieuwe ideeën over leren en veranderen verbonden met eerder verworven inzichten. Ook de recente inzichten met betrekking tot informeel leren zijn in het boek verwerkt, evenals die op het gebied van contacten tussen verschillende (sub)culturen.Leren en veranderen bij volwassenen is ten eerste bestemd voor hen die in hun werk mensen motiveren en begeleiden bij leren en veranderen: opleiders, docenten en trainers. Een tweede groep bestaat uit personeelsconsulenten, managers beoordelaars bij assessment en bemiddelaars bij bijvoorbeeld arbeidsbureaus of outplacementbureaus. Een derde, deels overlappende groep bestaat uit managers, organisatieadviseurs en opleidingshoofden die hun beleid willen baseren op een visie op leren en veranderen bij volwassenen.
volwasseneneducatie --- veranderingsmanagement --- leren --- Adult education. Lifelong learning --- Sociology of cultural policy --- leertheorieën --- didactische processen --- Leerpsychologie --- #PBIB:2004.2 --- 415.4 --- leerpsychologie --- levenslang leren --- 159.95 --- Cultuur --- Leren --- Onderwijsleerprocessen --- 374.7 --- Veranderingsprocessen --- Volwassenen --- Hogere geestelijke functies --- 450.8 --- leerprocessen --- methodiek --- personeelsbeleid --- volwassenen --- Methodiek van het studeren --- Volwasseneneducatie
Choose an application
Spaans als vreemde taal. --- Spaans voor anderstaligen. --- Spaanse taal --- Taalcursussen. --- Spaanse taal ; leermiddelen --- #KVHA:CD --- #KVHA:Kantoor Spaans --- #KVHA:Taalonderwijs; Spaans --- 808 --- 81'3 --- Spaans --- Spaans voor volwassenen = leerpakket Spaans voor volwassenen --- communicatie --- mondelinge communicatie --- oefeningen --- spraakkunst (grammatica) --- telefoneren --- woordenschat --- Woordenschat --- Taal --- Handboeken --- Therapie --- Nederlands --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie
Choose an application
Continuing education --- Education permanente --- Government policy --- Politique gouvernementale --- #A0203A --- 712 Onderwijs voor volwassenen --- Adult education. Lifelong learning --- European Union --- Lifelong education --- Lifelong learning --- Permanent education --- Recurrent education --- Education --- Adult education --- Europe
Choose an application
Verhalen spelen een belangrijke rol in ieders leven. Ieder heeft zijn eigen levensverhaal, maar ieder haalt ook kracht en inspiratie uit de verhalen van anderen. Zo kun je anderen ondersteunen en inspireren met een verhaal dat je speciaal aan hen vertelt. De kracht van het verhaal in de begeleiding van kinderen en volwassenen is dan ook het centrale thema van dit boek dat zich richt op leerkrachten (in allerlei vormen van onderwijs), groepsleiders, peuterleidsters, maatschappelijk werkers, psychotherapeuten, activiteitenbegeleiders, spelbegeleiders en speltherapeuten. Het boek is samengesteld door Centrum Spelmethodiek van de Hogeschool van Utrecht dat jaarlijks de 'Spel werkt'-dag organiseert, een studiedag waarin spel in al zijn verschijningsvormen centraal staat. Het thema is dit jaar: Spel werkt, vertel het door! In dit boek treft u de theoretische of methodische onderbouwingen van de workshopleiders op deze studiedag. De auteurs vertellen hoe je een verhaal kunt inzetten ter ondersteuning van de ontwikkeling en ontplooiing van kinderen, hoe kinderen - én volwassenen - middels spel hun verhaal vertellen en ze reiken technieken en methodieken aan in het bedenken en vertellen van verhalen. Ieder spel laat een verhaal zien en verhalen vertellen is keer op keer een spel. Spel werkt. Vertel het door! Het boek is samengesteld door Centrum Spelmethodiek van de Hogeschool van Utrecht dat jaarlijks de 'Spel werkt'-dag organiseert, een studiedag waarin spel in al zijn verschijningsvormen centraal staat. In dit boek treft men de theoretische of methodische onderbouwingen van de workshopleiders op deze studiedag. De auteurs vertellen hoe je een verhaal kunt inzetten ter ondersteuning van de ontwikkeling en ontplooiing van kinderen, hoe kinderen - én volwassenen - middels spel hun verhaal vertellen en ze reiken technieken en methodieken aan in het bedenken en vertellen van verhalen. Bijdragen: Verhalen vertellen en de sociaal-emotionele vorming; Niet echt, maar wel heel leuk. Het geheim van leren binnen een verhaal; De helicopterdidactiek. Het vertellen en spelen van verhalen in een kleutergroep; Je bent goed zoals je bent. Verhalen ter ondersteuning van het zelfbeeld; Spelvormen voor talactivering; Verhalen maken; Een passend verhaal voor elk kind; Ieder kind speelt zijn eigen verhaal; Literaire vorming. Een methode om mensen met een verstandelijke handicap beter te leren vertellen; Verhalen van mensen met een verstandelijke beperking; Verhalen zijn niet altijd leuk!; Dit kind luistert niet. Spelobservatie met video bij diagnostisch onderzoek naar contactstoornissen bij kinderen; De innerlijke reis. dagdroomtherapie met jonge kinderen; Koning & Kip... een theatraal verhaal; Kom, vertel mij een verhaal!; Assepoester, Raponsje en de zee van verhalen. Over het vergelijken van verhalen uit verschillende culturen.
Didactic strategies --- Didactics of sports and games --- kleuteronderwijs --- spelen --- Verhalen --- Vertellen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Behandeling --- Ontwikkeling --- Spelen --- Kinderen --- Volwassenen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Kleuters --- Contactproblemen --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Verhaal --- Spel --- Kind --- Volwassene --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Kleuter --- Contactprobleem --- Kind met een verstandelijke handicap --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Oorzaak --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Samenleven met andere mensen : het lijkt vanzelfsprekend, want we hebben elkaar nodig. Maar het is niet eenvoudig. Om als mens op een soepele manier met anderen te kunnen omgaan zonderdaarbij jezelf volledig weg te cijferen, moet je als jongere heel wat sociale vaardigheden verwerven. Leren luisteren naar elkaar, bijvoorbeeld. Of leren omgaan met kritiek of complimentjes. Of leren zorg dragen voor je eigen en andermansspullen.
Didactics of secundary education --- sociale opvoeding --- sociale vaardigheden --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- Sociale vaardigheden ; basisonderwijs --- Relaties --- Gevoelens --- handleiding --- kinderen --- sociale relaties --- volwassenen --- relaties --- 433.4 --- 478.9 --- Emoties(Gevoelens) --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Basisonderwijs --- Gezin --- Groepering --- Ik en de anderen --- Vriendschap --- 433.4 ) Sociale vaardigheden --- andere mensen --- 37.032 --- Communicatie --- Emoties --- Jeugd --- Kinderen --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- 478.8 --- Sociale vaardigheden: didactiek lagere school --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Overige vormingsgebieden --- (zie ook: Anders zijn) --- gevoelens --- Lager onderwijs --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociaal-agogische vaardigheid
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|